Kloppend hart
Vandaag de dag is IT-infrastructuur niet meer weg te denken uit een bedrijf. Steeds meer processen zijn afhankelijk geworden van IT. Doordat processen geautomatiseerd of gedigitaliseerd zijn, vormt de IT-infrastructuur het kloppend hart van de organisatie. Om de beschikbaarheid van IT-systemen te garanderen en te verhogen, worden componenten vaak dubbel uitgevoerd.
Een goede IT-infrastructuur is cruciaal voor iedere organisatie. Vooral in complexe organisaties is het van belang dat de IT-infrastructuur voldoende en efficiënt werkt. U zit er niet op te wachten dat uw gegevens op straat liggen of dat u te kampen krijgt met langdurige uitval van uw IT-systemen.
Kijkend naar een traditionele IT-infrastructuur, kunnen we onderscheid maken tussen een aantal lagen. Onder andere: opslag, connectiviteit, servers en applicaties. Binnen de verschillende lagen is een hoge beschikbaarheid vaak wenselijk. Wanneer een component uitvalt, dan neemt een ander component deze taken over. Dit alles zonder verlies van functionaliteit en beschikbaarheid. Dat componenten uitvallen is een gegeven, de kans erop is 100% de vraag is alleen wanneer het gebeurt.
Perfectie is continu verbeteren
Wanneer de IT-infrastructuur niet meer voldoet zijn er drie mogelijkheden. Nieuwbouw, verbouwen of outsourcen. Om vooraf zekerheid te hebben over beschikbaarheid en capaciteit kiezen bedrijven steeds vaker voor het outsourcen van de omgeving. Het bouwen van een eigen ruimte kan totaal goedkoper zijn maar hier is dan wel specialistische kennis voor nodig. Specialistische technologische kennis opbouwen over de laatste technologieën om zo efficiënt mogelijk een omgeving te bouwen is niet makkelijk als er om de vijf jaar geïnvesteerd wordt. De technologieën en inzichten veranderen snel waardoor het huiswerk van een aantal jaar geleden opnieuw gedaan kan worden. Dit is de reden dat er ook tussenvormen ontstaan en IT bedrijven bijvoorbeeld aanbieden om een eigen computerruimte ‘as a service’ af te nemen.
Dat componenten uitvallen is een gegeven en de kans erop is 100%.
De vraag is alleen wanneer het gebeurt!
De beheerorganisatie van Inprove IT is volledig ingericht op het garanderen van een ruim voldoende snelheid en maximale beschikbaarheid. Onder het mom van ‘voorkomen is beter dan genezen’ houden wij uw omgeving proactief in de gaten. Hierdoor zien wij problemen vaak al vroeg aankomen, op tijd om nog ruim op tijd in te grijpen.
Persoonlijke aanpak
Geen enkele organisatie is hetzelfde. Een passende IT-infrastructuur blijft daarom altijd maatwerk. Bij ons staat een persoonlijke aanpak voorop. Daarom beginnen we elk traject met een uitgebreide kennismaking om uw organisatie en IT infrastructuur te leren kennen. Vervolgens vertalen onze creatieve en professionele medewerkers uw wensen en eisen naar een op maat gemaakt plan van aanpak. Wij bieden onze klanten een optimale combinatie tussen flexibiliteit en capaciteit. Of u nu een IT-infrastructuur in-house wilt of volledig ontzorgt wilt worden, het kan allemaal.
Dit combineren wij bij Inprove IT met een menselijk karakter en een persoonlijke aanpak. En omdat u flexibel werkt, doen wij dat ook. Ons support team is 24 uur per dag, 7 dagen in de week, 365 dagen per jaar bereikbaar voor u.